Pieter Cowé wordt Geelse kandidaat bij de federale verkiezingen

Op 21 december 2023, over deze onderwerpen: Partij

De Nationale Partijraad van de N-VA keurde onlangs de kieslijsten voor de federale, Vlaamse en Europese verkiezingen van 9 juni 2024 goed. Pieter Cowé, schepen van de Stad Geel, zal hierbij kandidaat zijn op de 15de plaats van de federale Kamerlijst.

"Het is een enorme eer dat de partij mij gevraagd heeft om opnieuw te kandideren op de federale Kamerlijst voor de verkiezingen van volgend jaar", stelt Pieter met trots. "Op deze manier kan ik zowel onze federale lijsttrekker Bart De Wever alsook onze gehele partij N-VA ondersteunen bij deze bijzonder belangrijke verkiezingen. Tevens is het een kans om de belangen van onze stad en onze regio te verdedigen op het bovenlokale niveau."

Ons land staat voor enorme uitdagingen. Dat hierbij dringend drastische keuzes moeten gemaakt worden, staat buiten kijf. Alleen de confederale omwenteling, die de N-VA voorstelt, kan ervoor zorgen dat dit land niet helemaal kopje onder gaat en legt  duidelijke verantwoordelijkheid en zelfbeschikking bij de deelstaten. Zo kunnen de Vlamingen hun eigen koers bepalen. Eigen problemen aanpakken met eigen oplossingen en eigen centen. Enkel zo kunnen we de stilstand van dit land eindelijk doorbreken.

"Dat er veel ongenoegen en wantrouwen heerst onder de bevolking ten overstaan van de politiek is helaas een gegeven. Het is onze taak om dit gevoel te capteren en om te zetten in een positief signaal. Ik heb oren naar wat dit ongenoegen voedt, met name het federale Vivaldi-beleid met betrekking tot begroting, energie, migratie en waarom werken niet genoeg loont", zegt Cowé. "Daarom ga ik, samen met de N-VA, 'Voor Vlaamse Welvaart'. Geen holle slogan, maar gewoon inzetten op datgene wat de Vlaming echt belangrijk vindt: ruimte voor ondernemers, een begroting op orde, werken lonend maken, een rechtvaardige solidariteit en een verlaging van de belastingen.”

In 2024 staan we voor cruciale keuzes, niet enkel lokaal maar zeker ook bovenlokaal. De N-VA is de enige partij die met drastische maar realistische plannen en oplossingen komt om de Vlaming het beleid te geven dat hij of zij ook echt wil.

Alleen met de N-VA geraken we terug vooruit en kunnen we Vlaanderen de hefbomen en verantwoordelijkheden geven die ze verdient. Daarom vragen wij nu, meer dan ooit, uw steun voor 9 juni 2024.

Voor de N-VA, voor Vlaamse welvaart en voor Pieter Cowé.