Jef Neve wint 6de Geelse Goedendagprijs.

Op 30 september 2012

Op 10 juli 2012 reikte het 11juli-comité de Geelse Goedendagprijs uit aan niemand minder dan Jef Neve. Jef nam deze prijs met trots in ontvangst, in het bijzijn van zijn ouders en broer. Het talrijk opgekomen publiek werd tevens getrakteerd op een gratis mini-concert ,verzorgd door Martine Dams uit Geel, gitarist Rob Bruijn uit Nederland en klarinettist André Donni uit Antwerpen.

Net voor de uitreiking van de prijs, werden eveneens twee Gelenaren in de bloemetjes gezet, Tony Matheve en Liesbeth Willems, winnaars van de muziekwedstrijd : “Herken de Nederlandstalige liedjes”.

In de foyer van de Geelse Muziekacademie waren voor deze gelegenheid zes kunstwerken tentoongesteld van Walter Van Hoofstat, lid van de Geelse Kunstkring. De zes werken waren een weergave van een deeltjesversneller. Jef Neve is namelijk zeer geboeid door alles wat met deze existentiële materie te maken heeft Groot was dan ook zijn verbazing toen hij een schaartje overhandigd kreeg, waarmee hij de touwtjes van het door hem gekozen kunstwerk mocht gaan doorknippen.

Niet enkel Jef Neve viel die avond in de prijzen. Katrien Verbeeck, beter bekend als Kate Ryan werd ,in het bijzijn van haar vader, gehuldigd voor haar roemrijke nationale en internationale carrière, en ontving daarbij eveneens een leuke attentie.

Het geheel werd aan mekaar gepraat door Suzanne Donni en Vera Celis. De organisatie was in handen van Suzanne Donni.

Deze opmerkelijke 6de Geelse Goedendagprijs werd afgesloten met een staande ovatie, na het zingen van de Vlaamse Leeuw, muzikaal begeleid door André Donni.

Na de huldiging werden de aanwezigen getrakteerd op lekkere frietjes en bitterballen, geserveerd door het Zeuntcomité. Het zal niet verbazen dat de Zeunt rijkelijk vloeide op deze mooie zomeravond.

Het was schitterend, het was mooi, het was hartelijk,…”waren enkele reacties die we nadien mochten opvangen.

Onze twee vedetten beloonden ons met de woorden : “Het was puur genieten, een avond om in te kaderen”, en dat het welgemeend was bleek nadien, toen ze zich beiden nog enkele uurtjes ophielden tussen de aanwezigen.

In het bijzonder wensen we Suzanne te bedanken voor de vlekkeloze organisatie. Onze Vlaamse Feestdag konden we niet mooier beginnen dan met dit evenement.

De foto’s spreken voor zich!