Dag van de Trage wegen

Op 21 oktober 2013
Op onze eerste Geelse dag van de Trage Wegen op zondag 20 oktober werd naast het MPI in Oosterlo een nieuwe trage weg officieel geopend.
Deze weg werd mede door de gasten en directie van het MPI en onze Geelse schepen van Trage Wegen en Ruimtelijke Ordening Bart Julliams, Schepen van Cultuur en Toerisme Marleen Verboven, fractievoorzitter Benny Eyckmans samen met natuurpunt en Regionaal landschap, mee officieel geopend en voorzien van beplanting.
Binnen enkele jaren zal deze trage weg uitgroeien tot een groene, bebloemde corridor langsheen het MPI dat uitnodigt tot wandelen in alle rust in de Omgeving van Oosterlo. Samen met de wandelmogelijkheid op de Kalvarieberg en het Zammelsbroek een ideale manier om even uit te waaien.

Het Geelse stadsbestuur werkt ondertussen naarstig verder aan het stelselmatig heropwaarderen van deze stille (buurt)-wegen voor voetgangers en fietsers. Deze hebben zowel een impact op de fietsveiligheid, toerisme als de valorisatie van de open ruimte die we hebben op het Geelse grondgebied.