Gelenaren betreuren eenzijdige beslissing van stadsbestuur i.v.m. de mobiliteit omgeving containerpark

Op 26 februari 2010

Afgelopen week werd de rijrichting ter hoogte van het containerpark omgedraaid, dit tot groot ongenoegen van heel wat Gelenaars. In de huidige situatie wordt heel het verkeer van de gansestad door verschillende woonwijken gejaagd, een mobiliteitsprincipe dat niet meer van deze tijd is, met alle gevolgen vandien. In december 2009 diende een heel aantal bewoners gesteund door N-VA Geel een goed geargumenteerd bezwaarschrift in met een eenvoudig, kosteloos en ECO-logisch alternatief. Dit goed  doordachte voorstel (eigenlijk een soort van kiss & ride systeem voor het containerpark) werd door het stadsbestuur met een twijfelachtige argumentatie van tafel geveegd.

Dergelijke beslissingen vallen uiteraard niet in goede aarde bij de Geelse burger, zeker omdat de stad zich steeds profileert als open communicator met aandacht voor inspraak en wederzijds respect (cf. o.a. het Strategisch Plan Geel met als slogan: Geel, de stad waar iedereen meedenkt). Blijkbaar moet je dit erg letterlijk nemen want daar houdt het duidelijk op.