Jong N-VA Geel zamelt geld in voor Music For Life

Op 24 december 2013
Het bestuur van de Geelse jongerenafdeling van N-VA baatte tijdens het weekend van 14 en 15 december naar jaarlijkse traditie een kraampje uit op de Geelse Kerstmarkt. Voor deze derde editie besloot het bestuur het iets anders aan te pakken dan de voorbije jaren en zich aan te sluiten bij de vele acties van hun nationale partij, die landelijk georganiseerd werden, ten voordele van Music For Life.
De afdelingen in de provincie Antwerpen kozen een gezamenlijk goed doel en dat werd de bestrijding van en het onderzoek naar de neurologische aandoening MSA. Multisysteematrofie is een nog redelijk onbekende en ongekende ziekte die progressief en ongeneeslijk is. Het is een zeer ingrijpende ziekte die het leven de patiënt volledig ondersteboven gooit en hem fundamenteel doet aftakelen.
Daarom is onderzoek naar deze relatief zeldzame ziekte meer dan nodig. Het is ook een aandoening waarmee onze lokale partij persoonlijk werd geconfronteerd door de ziekte van bevriend Dessels N-VA politicus Flor Van Noppen.
Het is dan ook met veel plezier en met volle inzet dat onze jongeren een weekend lang het beste van zichzelf gaven om zoveel mogelijk centen in te zamelen voor deze nobele en noodzakelijke actie. Wij danken iedereen die ons op de Kerstmarkt gesteund heeft en hopen dat ons ingezameld geld goed besteed kan worden.
Warme, liefdevolle feestdagen en een succesvol en gelukkig nieuwjaar !
Pieter Cowé
Voorzitter Jong N-VA Geel