Meten is weten maar...

Op 18 april 2010

… tegen welke prijs?  N-VA Geel maakt zich zorgen over de fenomenale bedragen die worden uitgegeven aan externe studies voor Ruimtelijke Ordening. Deze bedragen lopen ondertussen al op tot tienduizenden euro’s terwijl achteraf regelmatig blijkt dat de resultaten niet altijd optimaal zijn. De twee meest recente voorbeelden: het masterplan Molenberg en Pallo, samen goed voor 80 000 euro! N-VA Geel wordt hierin trouwens gesteund door minister Inge Vervotte (CD&V) in een recent interview in De Morgen n.a.v. de treinramp in Buizingen. Samen met de minister vindt N-VA Geel dat de  ideeën beter komen vanuit de eigen mensen om ze daarna te realiseren met o.a. externe experten en niet andersom! De eigen mensen kennen, beter dan wie ook, het eigen terrein best. Anders gezegd: Geel terug aan de Gelenaars!

De aanleg van de huidige fuifzaal is het meest recente schrijnende  voorbeeld van hoe het niet moet in een goede visie op Ruimtelijke Ordening. Het is zeker niet de eerste en laatste Geelse blooper op dat vlak indien de stad niet beter luistert naar de suggesties van de Geelse bevolking. Het stadsbestuur negeert op deze wijze opnieuw haar eigen standpunten uit het strategisch plan Geel.