N-VA Geel komt verkiezingsbelofte na: ruim fietspad op de Tessenderloseweg

Op 9 oktober 2017, over deze onderwerpen: Milieu en duurzaamheid

De Geelse gemeenteraad gaf onlangs zijn goedkeuring aan de heraanleg van de Tessenderloseweg tussen Winkelomheide en Meerhout. Deze heraanleg zal vooral dienen om een degelijk fietspad aan te leggen, waardoor de veiligheid van de fietsers kan worden gegarandeerd. N-VA Geel maakt hiermee een van zijn verkiezingsbeloften waar.

De Tessenderloseweg tussen Winkelomheide en Meerhout is niet de veiligste weg in Geel. Deze rechte baan zonder veel hindernissen nodigt autobestuurders dan ook niet uit om hun snelheid te matigen. Bovendien is er geen fietspad aanwezig, waardoor buurtbewoners die zich met de fiets willen verplaatsen op de weg moeten fietsen.

De buurtbewoners ijveren al een tijdje voor een degelijk fietspad naast de Tessenderloseweg. N-VA Geel is het hier uiteraard volmondig mee eens. In 2012 trokken we dan ook naar de kiezer met de belofte om meer ruimte te geven aan fietsers en voetgangers, en om hun veiligheid optimaal te beschermen.

Daarom zijn we dan ook zeer verheugd om te kunnen melden dat onlangs in de Geelse gemeenteraad een heraanleg van de Tessenderloseweg werd goedgekeurd.

Deze heraanleg zal gepaard gaan met de aanleg van een degelijk en veilig fietspad. Het fietspad zal door een haag worden afgescheiden van de rijweg. Daarnaast vernieuwen we ook het wegdek en de riolering en wordt het kruispunt ter hoogte van Winkelomheide heringericht. De werken zullen starten in het voorjaar van 2018.