N-VA Geel niet onder de indruk van CD&V promotiestunt

Op 22 februari 2010

N-VA Geel is niet onder de indruk van de mailing over het strategisch plan Geel door het kabinet Peeters. Niet alleen wordt de indruk gewekt dat het hier om iets nieuws gaat maar bovendien bulkt het document van zelfevidenties en tegenstrijdigheden. Het meest schrijnend is echter dat dit strategisch plan gestoeld is op een bevraging van 717 burgers waarvan 156 eigen personeelsleden (of bijna 22%!).  De vraag hierbij is hoever de objectiviteit gewaarborgd is met dit “eigen-volk-eerst”-principe.

N-VA Geel vraagt dan ook dat het kabinet Peeters zich zou onthouden van dergelijke goedkope publiciteitsstunts op kosten van de Geels belastingsbetaler en dit op basis van het gebrek aan garanties op objectiviteit, het achterhaald zijn en de uiterst geringe informatieve nieuwswaarde. Bovendien is het in dit internettijdperk perfect mogelijk om iedere burger inspraak te geven in plaats van slechts een selecte deelnemersgroep. Ten slotte vindt N-VA Geel het vreemd dat een samenwerking werd aangegaan met de Katholieke Hogeschool Mechelen hiervoor terwijl Geel zelf over een hogeschool met marketing-afdeling beschikt.