N-VA Geel schenkt 2500 euro aan het Dimpnafonds

Op 3 april 2020, over deze onderwerpen: Gezondheid, Partij
Dimpnafonds

N-VA Geel wenst iedereen te bedanken die zich inzet, op welke manier dan ook, om mensen in deze tijd van nood te ondersteunen. Leden en mandatarissen dragen bij waar ze kunnen, maar als partij wil N-VA Geel meer doen. Daarom besliste de partij deze week om 2500 euro van haar werkingsbudget te schenken aan het Dimpnafonds. Dit fonds wordt door het ziekenhuis van Geel aangewend om de psychosociale steun van de medewerkers te financieren en hen van de nodige ontspanningsruimte te voorzien in deze stresserende tijden. Daarnaast worden de middelen ook aangewend om de nodige tablets aan te kopen zodat patiënten in isolatie kunnen videobellen met hun familie.

De lokale afdeling van N-VA wil hiermee de strijd tegen het corona-virus steunen op de plek waar de grootste nood zich bevindt. Bovendien is het ook een uitdrukking van dankbaarheid voor alle mensen die dag en nacht klaar staan om de Geelse bevolking door deze moeilijke periode te loodsen, in de best mogelijke omstandigheden. De afdeling wil niet alleen applaudisseren voor alle hulpverleners, maar ook letterlijk haar duit in het zakje doen.

Vera Celis, burgemeester van Geel en kopvrouw van de partij, vertaalt het gevoel van velen wanneer ze zegt “Het is hartverwarmend om te zien hoe we als gemeenschap allemaal samen ons steentje bijdragen in de strijd tegen het virus”. Voorzitter Gert Van Hoecke bevestigt dat de schenking maar het topje van de ijsberg is, want dat er ook binnen de partij hard wordt samengewerkt om concrete problemen aan te pakken, meestal op de achtergrond en zonder dat er veel ruchtbaarheid wordt aan gegeven. “Ook in de toekomst zullen al onze leden en mandatarissen hun contacten blijven aanspreken en waar mogelijk hun eigen bijdrage blijven doen om deze crisis het hoofd te bieden” bevestigt hij.