N-VA op één na grootste in Vlaanderen (17.9%)

Op 29 maart 2010

Dat is wat 's lands grootste krant vandaag bloklettert op pagina 2! Deze trend wordt tevens bevestigd op lokaal niveau door N-VA Geel : het ledenaantal neemt toe en ook het dagelijks kernbestuur werd uitgebreid met een aantal waardevolle medewerkers. Daarmee onderschrijft de afdeling Geel het ambitieuze wervingsdoel van N-VA Nationaal dat dit jaar een groei van ongeveer 6% wil realiseren. N-VA Geel schrijft deze opmars o.a. toe aan haar constructief en rationeel oppositiewerk, maar ook aan haar partijactiviteiten. Zo kreeg Geel met de Geelse Goedendagprijs terug een waardig Vlaams-nationaal 11 juli-evenement. Ten slotte hebben ook de verkiezing van een eigen Geelse N-VA-volkvertegenwoordigster (Vera Celis) en het nationale Bart de Wever-effect deze groei nog aangewakkerd. Deze laatstste klopt trouwens ruimschoots Yves Leterme en Kris Peeters (CD&V) in de opiniepeiling van Ipsos, in opdracht van RTL-TVI & La Libre Belgique. N-VA Geel is hiermee wellicht de snelstgroeiende Geelse politieke partij geworden.

Bron: Ipsos, in opdracht van RTL-TVI en La Libre Belgique (externe peiling, niet gelinkt aan N-VA)