Provinciale Ruimtelijke Ordeningsplannen

Op 7 juli 2011

Beste Gelenaars,

U heeft wellicht vernomen dat er plannen zijn om een verbindingsweg aan te leggen tussen de Retieseweg en de Ring, nabij de Dr. Van de Perrestraat (onder de noemer ‘PRUP Regionale Ontsluiting’). Bij vele bewoners wekt dit tal van vragen op. Eveneens is er de kwestie van de herbestemming van het militair domein Kievermont (‘PRUP Kievermont’).

Er zijn echter nog geen definitieve beslissingen genomen! Het openbare onderzoek is inmiddels gestart, wat wil zeggen dat iedereen tot uiterlijk 7 juli een bezwaarschrift kan indienen bij de provincie. Ieders mening is hierbij belangrijk . Wij roepen dan ook op om uw mening via een bezwaarschrift kenbaar te maken.

Om u te helpen bij het opmaken van een dergelijk document, hebben we alvast een aantal argumenten opgelijst, waarop u zich kan baseren. Deze lijst bekijkt het probleem vanuit verschillende perspectieven/alternatieven zodat u er zeker argumenten kan vinden om uw mening in een bezwaarschrift om te zetten.

Belangrijk wat betreft de blanco formulieren : het PRUP Regionale Ontsluiting en het PRUP Kievermont moeten apart worden vermeld, anders zijn ze niet geldig.

Rechtstreekse bezwaarschriften dienen aangetekend verstuurd te worden naar het Provinciebestuur Antwerpen, ter attentie van de Provinciale Commissie voor Ruimtelijke Ordening (PROCORO), Koningin Elisabethlei 22, 2018 ANTWERPEN. Dit voor 7 juli en steeds met duidelijke vermelding van het desbetreffende PRUP, best gestaafd met bijlagen uit studies, rapporten of verwijzingen naar MER-studie.

Meer info : zie onderstaande website-links
Blanco bezwaarschriften in bijlage