Vakbondsactie Fly-Over 15 december

Op 15 december 2014
N-VA Geel betreurt de vakbondsactie aan de Fly-over in Geel, een belangrijke toegangsweg tot industrieterreinen en onze stad. N-VA Geel begrijpt een dergelijke blokkade die werkwilligen en bezoekers aan onze stad op een dergelijk manier gijzelt niet, en veroordeelt deze dan ook met klem. In de media wordt steeds geclaimd dat men staakt om een overlegopening te creëren, terwijl het overleg tot nu door diezelfde vakbonden werd geweigerd.
Samen met de politie heeft onze burgemeester de acties zeer nauwgezet opgevolgd en via overleg met de vakbond erger kunnen vermijden.
  • We kunnen alleen maar hopen dat de werkgevers na deze 5de stakingsdag op 1 maand niet besluiten hun bedrijf/bedrijven naar het buitenland te verhuizen.
  • We kunnen allen maar hopen dat bedrijven hun geplande investeringen in ons land nu niet on hold zetten of erger nog, verhuizen naar een buurland.
  • We kunnen alleen maar hopen dat onze buurlanden door deze wilde stakingen niet met de grote orders gaan lopen die normaal voor onze bedrijven bedoeld waren.
  • We kunnen alleen maar hopen dat het aantal werklozen door deze acties niet stijgt.
N-VA Geel wenst de vele mensen die vandaag wel aan de economie gewerkt hebben te bedanken. Zij hebben veel moeite gedaan om hun werk te bereiken omdat ze begrijpen dat een verandering broodnodig is, willen we niet afstevenen op een geheel faillissement van ons dierbaar land.

We zetten jullie figuurlijk in de bloemen.