Visie Toerisme Geel 2012 !

Op 11 november 2010

N-VA Geel vindt de uitbreiding van het bestaande toeristisch aanbod belangrijk om een duurzame vorm van lokaal toerisme te ontwikkelen.

Op basis van waardevolle initiatieven vanuit o.a. het lokale verenigingsleven kan men makkelijk de interessepunten (lees: sterke aantrekkingspunten) van Geel afleiden. 12 kernideeën met respectievelijk tientallen sub-ideeën werden door ons geïnventariseerd. Uiteraard zijn nog talrijke andere opties mogelijk.

Natuur, water, gastronomie, lokale cultuur, architectuur  en geschiedenis nemen hierbij de bovenhand. N-VA Geel heeft dan ook een geïntegreerde visie  ontwikkeld voor vernieuwend en duurzaam toerisme met respect voor de eigenheid van de stad, haar centrum, haar geschiedenis en directe omgeving. In dit beknopt overzicht willen daartoe de eerste aanzet geven,  niet enkel voor Geel centrum maar ook voor haar deelgehuchten die integraal en volwaardig deel uitmaken van Geel!

Lees er alles over in het visieplan in bijlage en vooral, laat ons weten wat je er van vindt!