W3 helpt opnieuw alleenstaande ouders en laaggeschoolde jongeren aan een job!

Op 24 maart 2016, over deze onderwerpen: OCMW-raad en sociaal beleid, tewerkstelling

In 2014 mochten we, dankzij subsidies vanuit de POD MI, ons tewerkstellingsproject W3, dat staat voor Werk, Welzijn en Wij, lanceren. Dit bleek een jaar later een onverhoopt succes waarbij we 60 alleenstaande ouders hebben ondersteund in hun zoektocht naar een job, dit door intensieve samenwerking tussen VDAB, de sociale huizen uit onze regio en de coach van W3. Dit bleek voor meer dan 50% van de aangemelde kandidaten succesvol, de andere kandidaten hebben we kunnen doorverwijzen of inschrijven voor een opleiding. Destijds was de meerwaarde van een dergelijke werking al duidelijk. In 2015 hebben we daarom sterk ingezet op het zoeken van financieringsmogelijkheden om dit opnieuw op te starten en in 2016 is het dan zover.

Dankzij subsidies van de Provincie Antwerpen kunnen we W3 heropstarten en zijn we er ook in geslaagd om een uitbreiding van de doelgroep te realiseren. Niet enkel voor alleenstaande ouders is de stap naar tewerkstelling vaak moeilijk, ook laaggeschoolde jongeren ervaren belangrijke obstakels in hun zoektocht naar een job. SBS Skill BuilderS (Pas 191, 2440 Geel) zal de uitbating van W3 voor zijn rekening nemen, zij hebben reeds veel ervaring in begeleiding van werkzoekenden uit verschillende doelgroepen. Vanaf 1/4/2016 zijn alleenstaande ouders èn laaggeschoolde jongeren van harte welkom voor een intensieve begeleiding gedurende 3 maanden door de coaches van W3. De begeleiding houdt o.a. een uitgebreid intakegesprek, het bepalen van het jobdoelwit, ondersteuning bij opmaken van cv, brief en het voeren van een sollicitatiegesprek en hulp bij het wegwerken van randvoorwaarden in. Uiteraard zal W3 ook ondersteuning bieden bij het solliciteren en zal samen met de werkzoekende op zoek gaan naar geschikte vacatures en werkgevers. Deze begeleiding zal zowel op individueel niveau, als in groep aangeboden worden.

Behoor je tot één van de doelgroepen, aarzel dan niet en maak een afspraak bij SBS  via telefoon op nummer: 053 85 09 00 of door een mail te sturen naar W3 [at] skillbuilders.be.

Stad Geel, gemeenten Laakdal en Meerhout zijn ervan overtuigd dat W3, dankzij onze samenwerking met SBS, ook dit jaar zeer succesvol zal blijken en kijken ernaar uit om verder hard te werken aan gelijkaardige projecten in onze regio. In de regio Geel maakt men werk van werk!