Benny Eyckmans

Een ideeënfontein zonder verjaringstermijn

Benny Eyckmans is 54 jaar, gehuwd en vader van 3 jongvolwassenen.

Als medeoprichter van N-VA Geel in 2004 kent hij ondertussen als geen ander het klappen van de politieke zweep. Zowel voor als achter de schermen regelt en coördineert hij mee de werking van onze lokale afdeling. De functie van fractievoorzitter in de gemeenteraad, OCMW /Vast bureau- en Politieraadslid zorgt dat hij op regelmatige basis in contact komt met een zeer ruim Geels werkingsveld. “Out-of -the-box denken” is hem dan ook niet vreemd. Alles hangt immers samen.

Sociale zaken, milieu, duurzaamheid in de brede zin, ruimtelijke ordening en stadsontwikkeling zijn de domeinen die niet uitsluitend maar vooral zijn bijzondere aandacht krijgen. En Geel heeft het geweten: de heropening van de Brouwerij, de speelpleintjes, de stadstuinen, een wijkpleintje , het bijenplan, de bouw van het LOI, de sociale woningbouw zijn maar enkele van de realisaties die mede door hem tot stand kwamen.

“N-VA geeft mij de mogelijkheden en straalt de waarden uit waar ik ook persoonlijk voor sta: No-nonsense politiek, rechtlijnigheid, rechten en plichten, kosten en investeringen maar ook baten en evaluatie, iedereen mee maar geen gepamper”.

2024 wordt opnieuw zeer belangrijk voor Geel , Vlaanderen en België…en daar willen we ons voor inzetten. Vlaanderen heeft recht op meer dan wat het nu krijgt.

Mijn drijfveer :  ”Graag en met goesting”. Ecologie, duurzaamheid,  leven en beleven in een bruisende stad, maximaal digitaal met de blik op de toekomst. Kortom .. AMBITIE met “een hart voor Geel”.

“Politiek : maatschappelijk crosslinken als stap naar meer efficiëntie.”