Jong N-VA Geel zeer verheugd over nieuwe studentenagent

Op 5 september 2014

Naar aanleiding van de Gemeenteraadsverkiezingen van 2012 kwam Jong N-VA Geel met het idee naar voren om Geel studentvriendelijker te maken in de brede zin van het woord. Met een campus van de Thomas More-hogeschool, met meer dan 4000 studenten, en verschillende middelbare onderwijsinstellingen op ons grondgebied mag gesteld worden dat Geel een belangrijk onderwijscentrum in de Kempen is. Enerzijds vonden wij dat deze specifieke groep een betere begeleiding en ondersteuning verdienden en anderzijds pleitten wij destijds al voor het creëren van een extra niveau tussen de jongeren en de politie. Een niveau waar begrippen als sensibiliserend, proactief en preventief werken centraal staan. In andere studentensteden werd dit niveau opgevuld door een studentenagent.

Een studentenagent kan het best omschreven worden als een wijkagent zonder een echte vast wijk maar wel met een specifieke doelgroep, met name de Geelse studenten en leerlingen. In dit kader heeft hij een bevoegdheid over de hele stad voor problematieken met scholieren of studenten. De studentenagent is een herkenbaar en laagdrempelig aanspreekpunt waar studenten en leerlingen terecht kunnen met hun specifieke problemen of vragen. Hij communiceert via de sociale media en neemt zo een permanente plaats in het leven van de Geelse jeugd in. Wij, als Geelse jongerenpartij, zijn dan ook zeer verheugd dat de Politiezone Geel-Meerhout-Laakdal is overgegaan tot het aanstellen van een studentenagent. Wij zijn er zeker van dat dit project een positief verhaal wordt en dat jongeren op deze wijze sneller de weg zullen vinden naar de hulpdiensten voor hun vragen en problemen.

Jong N-VA Geel wenst onze nieuwe studentenagent Frank Wagemans alle succes toe.

Studentenagent op Twitter

Studentenagent op Facebook