Lokale verkiezingen op het Sint-Dimpnacollege te Geel!

Op 18 mei 2011

Persmededeling : N-VA Geel haalt 37 % bij 18– jarigen!

Na een politiek debat voor de laatstejaars in het Sint-Dimpnacollege te Geel haalde N-VA de beste score, namelijk 37% van de stemmen. De tweede grootste partij strandde slechts op 16 %.

Pieter Cowé, zelf laatstejaars, vertegenwoordigt N-VA op hogervermelde school. Hij is sinds enkele maanden bestuurslid bij N-VA Geel en kandidaat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Daarmee zal hij wellicht één van de jongste lokale kandidaten zijn voor de Geelse politiek.

Volgens Pieter dankt N-VA zijn populariteit bij de jongeren aan de rechtlijnige standpunten  en klare visie op de politiek en de maatschappij . N-VA  geeft ook de juiste antwoorden op de problemen die de mensen bezighouden : de toekomst van het land, de economie, de migratiestromen,… Nog belangrijker is het Vlaamsgezind gevoel dat leeft onder de jeugd. N-VA is een partij die staat voor een modern, toekomstgericht en democratisch Vlaams-nationalisme, iets wat jongeren erg waarderen.

Zelf kijkt Pieter met vertrouwen naar de toekomst. Uit de vele reacties die hij krijgt sinds hij actief is in de lokale politiek, leidt hij af dat N-V A met zijn programma en standpunten echt iets kan betekenen, zeker op lokaal niveau! Daarom zal hij de kar trekken voor de jeugd bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen : ook in Geel is de jeugd de toekomst !