Meer nieuwe ondernemingen in Geel dan in andere Kempense gemeenten

Op 27 mei 2018, over deze onderwerpen: dorp in de stad, tewerkstelling
Ondernemen

Van de 27 gemeenten in de Antwerpse Kempen, komt Geel op een mooie zesde plaats wat betreft het aantrekken van nieuwe ondernemingen. Dat blijkt uit cijfers die dit weekend bekend gemaakt werden in de Gazet van Antwerpen. De vele inspanningen van onze N-VA-schepen van lokale economie, Pieter Verhesen, kunnen het succes van onze stad verklaren.

Dit weekend pakt de Gazet van Antwerpen uit met enkele interessante cijfers over het aantal nieuwe ondernemingen die de 27 gemeenten in het arrondissement Turnhout de laatste jaren wisten aan te trekken. De cijfers geven een beeld van het ‘oprichtingsratio’ in de verschillende Kempense gemeenten: dit is de verhouding van het aantal nieuw opgerichte bedrijven tegenover het totaal aantal ondernemingen.

Geel scoort met een oprichtingsratio van 10,4 een mooie zesde plaats, en behoort daarmee tot de hoogste categorie van gemeenten met een oprichtingsratio van meer dan 10. Slechts 5 van de 27 Kempense gemeenten scoorden beter.

Dat het economisch goed gaat in Geel, hoeft natuurlijk niet te verbazen. Onze N-VA-schepen Pieter Verhesen voerde de laatste jaren een sterk aanmoedigend beleid naar ondernemingen, wat ook een goede zaak is voor de werkgelegenheid in onze stad.

En de resultaten zijn duidelijk merkbaar. De oprichting van het innovatiepark aan de Thomas More Hogeschool zorgt ervoor dat steeds meer innovatieve bedrijven zich in Geel komen vestigen. Ook koos SuperJump, het grootste trampolinepark in de Benelux, ervoor om zich te vestigen in Geel. Daarnaast breiden de zakenhotels in Geel zich steeds meer uit, en begint ook onze Geelse markt weer opnieuw op te leven en nieuwe horecazaken aan te trekken, zoals recentelijk nog met de vestiging van hamburgerbar Il Cardinale.

Als het van N-VA Geel afhangt, zullen we de volgende legislatuur op dezelfde weg verder gaan om het ondernemerschap en de werkgelegenheid in onze stad verder te bevorderen.