N-VA BEGRIJPT ONRUST GELENAARS OVER STRUCTUURPLAN

Op 27 mei 2011

De infoavond van afgelopen dinsdag over de Provinciale Ruimtelijke Uitvoeringsplannen  (PRUP’s) met zijn talrijke ingrijpende wijzigingen zorgde terecht voor heel wat onrust bij de Gelenaars. Ook N-VA Geel heeft een aantal kritische bedenkingen bij die zogenaamde PRUP’s waartoe ook de stad Geel een aanzienlijke bijdrage  leverde.  Men dacht onvoldoende na over de verkeersregeling ter hoogte van het woon-werkpark en  men bestudeerde onvoldoende alternatieven voor het doortrekken van de ring ; ook de relatie mobiliteit/uitbreiding in de KMO-zone op de Antwerpse weg is onvoldoende duidelijk. Men voorziet  ook niet echt in compensatie voor de aangesneden parkgebieden  binnen de Ring. Bovendien is men zeer inconsequent bij  de inplanting van extra bedrijventerreinen door deze nog maar eens te versnipperen  over de Antwerpse weg, Poiel, Drijhoek en Kievermont.

Een duidelijk geïrriteerde Frans Peeters probeerde nochtans de kritische vragen te counteren door te stellen dat hierover toch wel degelijk werd nagedacht en dat er veel geld werd geïnvesteerd in voorafgaandelijke studies. Ongetwijfeld maar hoe !  Geel dreigt opnieuw dezelfde fout te maken als in het verleden door een manifest gebrek aan objectief lange-termijn-denken en dito visie. Menig Gelenaar verliet dan ook de nokvolle aula van de KHK met een gevoel van frustratie en verbittering omdat de vele kritische vragen werden afgewimpeld. Het ooit zo landelijke Geel komt in de greep van een niets ontziende verkeersstroom die geen absolute garanties geeft op een verbeterde mobiliteit of leefkwaliteit.

N-VA Geel begrijpt dan ook dat  de inwoners massaal bezwaarschriften zullen indienen en dit uiterlijk voor 7 juli tegen ontvangstbewijs op het stadhuis. Alle info over hoe, wat en wanneer vind je onder bijvermelde link.