N-VA Geel bespaart in de stadskas van de stad.

Op 29 september 2014

In onze stad heeft elke fractie vertegenwoordigd in de gemeenteraad, recht op een werkingsbedrag dat berekend wordt pro-rata zijn verkozenen.  Dit bedrag mag alleen  gebruikt worden voor het financieren van de fractiewerking. Met deze vergoeding krijgen de fracties de mogelijkheid om zich beter en dieper voor te bereiden op dossiers, wat uiteindelijk het democratisch proces ten goede komt.

De fractie van N-VA Geel heeft besloten om voor 2013 geen fractievergoeding op te vragen. Wij houden rekening met de moeilijke positie van de stadskas en willen deze niet extra belasten door de fractievergoeding op te vragen. Voorlopig proberen we de fractiekosten te dragen met eigen middelen van N-VA Geel en met inspanningen van onze mandatarissen.

Concreet voor de fractietoelage van 2014 zullen we opnieuw evalueren. Afhankelijk  van komende dossiers, opleidingen , optimalisaties enz. zullen we  dan beslissen  om het bedrag al dan niet op te nemen. Het onze bedoeling om jaar na jaar, in de filosofie van spaarzaam besturen, te evalueren wat de noden en behoeften zijn.