N-VA Geel vierde haar 10de verjaardag

Op 24 november 2014

Op 22 november vierde N-VA geel haar 10de verjaardag.

Medio 2004 stichtte Benny Eyckmans samen met Vera Celis en Jan De Graaf de Geelse afdeling, dit in de nasleep van de zoveelste kaakslag door de PS naar de Vlamingen, in dit geval naar aanleiding van uitspraken destijds over de splitsing van BHV.  Kris Van Dijck (N-VA Dessel) werd gevraagd als peter en de Geelse afdeling vertrok bescheiden, maar vastberaden, uit de startblokken.

Het ledenaantal groeide gestaag samen met het aantal bestuursleden en in 2009 werd de eerste betekenisvolle overwinning geboekt.  Vera Celis werd verkozen in het Vlaams parlement en sindsdien vertegenwoordigt ze de Kempen in Brussel.  De Geelse ploeg groeide verder en trok met een sterke lijst en een  sterk verkiezingsprogramma met visie naar de lokale verkiezingen. De gemeenteraadsverkiezingen van 2012 werden een gigantisch succes.  Wat een overwinning! N-VA ging van nul zetels de vorige keer naar 14 zetels.  N-VA Geel werd meteen de grootste fractie in de gemeenteraad en verzilverde de klinkende overwinning met bestuursdeelname.  De kiezer had duidelijk gesproken en bijgevolg werd Vera Celis burgemeester. Een aantal sterke figuren gingen zetelen als schepen en raadsleden.  Inhoudelijk ging N-VA vanuit een meerderheidspositie ook sterk wegen op het beleid van het OCMW.

Op 22 november zetten de talrijk opgekomen leden en sympathisanten Vera en Benny  letterlijk in de bloemen voor hun pioniersrol en hun baanbrekend werk.  Maar 22 november was duidelijk meer dan 10 jaar geschiedenis vieren, het was ook klinken op de werking van vandaag en de verdiensten van de gehele ploeg.  Bovendien, als men tien jaar afsluit, dan begint er automatisch een nieuw decennium.  Dankzij de lessen geleerd uit het verleden, zullen we succesvol blijven besturen in de toekomst, dat is ons doel……. dat is ons engagement.

Enkele sfeerbeelden van het spetterende feest.