N-VA nodigt u uit voor de Dag van de Trage Weg

Op 14 oktober 2014

De Dag van de Trage Weg is een actieweekend voor iedereen die trage wegen belangrijk vindt. Verenigingen, besturen en buurtbewoners slaan de handen in elkaar om een actie rond trage wegen op te zetten in hun buurt. Met als doel de trage wegen toegankelijk maken en mensen overtuigen van hét belang van deze trage wegen. Trage wegen blijven bedreigd, ondanks de dringende nood.  Ze verdwijnen door o.a. te weinig onderhoud.

Op de Dag van de Trage Weg hameren we samen met jou op meer aandacht voor trage wegen.

Ook in Geel is er een actie :

Engels kamp

Zondagnamiddag 19 oktober kan je naar aanleiding van de 'Dag van de trage weg' kennismaken met het toekomstige 'speelbos Engels kamp' op het voormalig militair domein Kievermont. Deze actie sluit ook mooi aan op de jaarlijkse Week van het Bos. Die staat dit jaar in het teken van 'De Groote Oorlog'.

Een speelbos op het Engels Kamp?
De stad gaat op het Engels Kamp een stukje bos omtoveren tot speelzone. De inrichting en opening van het speelbos is voorzien voor 2015. Op de 'Dag van de trage weg' kan je de concrete plannen voor het speelbos en de trage wegen vernemen. Maar er is meer! Tijdens de 'Dag van de trage weg' kan je samen met andere vrijwilligers ook zelf de handen uit de mouwen steken. Graag nodigen we jullie uit om de vroegere spoorwegbedding vrij te maken van kleine boompjes die hier de voorbije jaren spontaan gegroeid zijn. De spoorwegbedding zal later ingericht worden als toegangsweg voor wandelaars en fietsers. We gaan dus van een ijzeren weg, naar een trage weg.

Afspraakplaats: Zondag 19 oktober vanaf 13:30u tot 17u op het Engels Kamp, tussen Retieseweg 83/85 (overzijde Binnenblok). We vragen je om op voorhand je deelname te bevestigen via infocel.td [at] geel.be

Wat breng je mee? Neem je eigen, niet-motorisch, snoeimateriaal mee. Tip: voorzie dit van een label met je naam., zie website van stad Geel www.geel.be.

Organisatie: Stad Geel