Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in Geel

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Veiligheid
Investeringen

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in Geel. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt Gert Van Hoecke, voorzitter van N-VA Geel, en Vlaams Parlementslid Vera Celis. “N-VA is al lang vragende partij om een veiliger situatie voor fietsers te realiseren tussen de ring van Geel en die van Mol. Nu is er eindelijk een concreet perspectief”.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt Pieter Verhesen van N-VA Geel. “We willen het aantal verkeersdoden terugdringen en de economische ontwikkeling alle kansen geven door te investeren in goede wegen voor iedereen. N-VA Geel heeft bijvoorbeeld altijd gepleit voor het aanpakken van de verkeersonveilige situatie op het verbindingsstuk tussen de ring van Geel en die van Mol. De aanleg van ventwegen op de Antwerpseweg kan zorgen voor een vlottere doorstroming daar omdat het verkeer dat de handelszaken bezoekt gesplitst wordt van het doorgaand verkeer. Ook een aantal onveilige kruispunten op het tracé Bell-Telephonelaan - Janssen Pharmaceuticalaan – Amocolaan moesten dringend aangepakt worden. We hebben die dossiers ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Geel zit er goed nieuws in:

• 600,000 euro voor de verbetering van de verkeersveiligheid tussen de ring van Geel en de ring van Mol, waarvan 50% specifiek voor fietsers.
  • 750,000 euro voor de heraanleg van de Anwerpseweg.
  • 1,600,000 euro voor de heraanleg van de kruispunten op het tracé Bell-Telephonelaan – Janssen Pharmaceuticalaan – Amocolaan.

“Dit is belangrijk voor Geel”, stellen Gert Van Hoecke en Vera Celis tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. We zijn blij dat Vlaanderen meer gaat werken aan de weg”.