Nieuwjaarsboodschap Voorzitter N-VA Geel

Op 4 februari 2011

Beste Geelse N-VA-ers,

Het bestuur wenst jullie allen een voorspoedig 2011.

Dit jaar moet de springplank worden naar een schitterende verkiezingsuitslag in Geel in 2012.

Al weet je natuurlijk nooit wat 2011 nog kan brengen !

Hartelijk welkom ook op deze allereerste nieuwjaarsreceptie van N-VA Geel die zo dadelijk volgt op de herverkiezing van het bestuur.

Vera Celis en Benny Eykmans de pioniers van N-VA Geel mogen tevreden terugkijken op een succesrijk parcours. Want kijk een 8-tal jaren verder heeft N-VA Geel een Vlaamse parlementslid, een hardwerkend en uitgebreid bestuur, een webstek,een sterk groeiend aantal leden, huis-aan-huisbladen, persmededelingen en persbelangstelling.  Kortom N-VA Geel staat er !

Maar nog niet helemaal. Een lokale verankering is pas af als we ook in de gemeenteraad zetelen. Om het succesverhaal van N-VA  in Vlaanderen ook in Geel te kunnen verzilveren hebben we jullie inzet en steun nodig.

We doen dan ook een oproep om mee te denken en te schrijven aan ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen; om zelf kandidaat te zijn op onze lijst of om geschikte kandidaten te zoeken. Alle kandidaten zullen op onze logistieke en financiële steun kunnen rekenen. Neem gerust contact met een van onze bestuursleden voor een persoonlijk gesprek of stuur ons een bericht.

Er is ook voldoende gelegenheid om elkaar beter te leren kennen tijdens de receptie zo dadelijk of op een van de andere  ledenactiviteiten.

Op Palmenmarkt staan we met een standje om de lustrumuitgave van de Geelse Goedendagprijs te lanceren. In het jaar van de Vrijwilliger gaan we de meeste verdienstelijke Geelse vrijwilliger uit het verenigingsleven huldigen.

Op Paaszaterdag gaan we in Voeren wandelen met de best mogelijke gids,  Huub Broers, burgemeester en senator.

We beloven ook dat we Bart De Wever voor de gemeenteraadsverkiezingen nog eens naar Geel zullen krijgen.

Op 4 maart worden jullie allemaal verwacht in het Hof Ter Rielen om enkele Geelse N-VA-ers in de partijraad en in het arrondissementeel bestuur te stemmen.  Verkiezingen alom dus.

Voor al deze activiteiten worden jullie uitgenodigd via de elektronische snelweg of via de post. Laat dus best je e-postadres achter want postzegels zijn duur.

Wat staat er ons in 2011 nog te wachten ?

Artiesten, die hun inkomen danken aan Vlaamse en Nederlandstalige culturele activiteiten en 30 000 betogers, waaronder toch enkele Vlamingen viseren de N-VA als grootste bedreiging voor de “solidariteit”.   De transfers , éénrichtingverkeer sinds 1830 lopen gevaar.  Wisten jullie trouwens dat Juul Hannes, de UCL-professor die deze stelling wetenschappelijk bewees een Gelenaar is ?

Ik deel de bedenkingen van Richard Celis in de laatste Doorbraak over de jaarlijkse 11 miljard solidariteit. (Meer dan Nederland aan Europa en West- Duistland aan Oost-Duitsland)

Is deze solidariteit een belasting ?

Dan moet het parlement dit beslissen en goedkeuren en dan moet er een vermelding komen op de Vlaamse belastingbrieven: 2000 euro solidariteitsbijdrage voor de Franstalige gemeenschap.

Is deze solidariteit een losprijs ?

Elio beweert dat België geen bestaansreden heeft zonder deze solidariteit. Vreemd toch dat Vlamingen een losprijs moeten betalen om een land in stand te houden dat ze liever zouden splitsen in twee autonome deelstaten.

Is deze solidariteit een gift ?

Dan mogen we controleren of onze gift de eenvoudige Waalse burgers vooruithelpt of alleen een corrupt PS-machtsapparaat stuivert,dat de mensen dom, afhankelijk en arm houdt. Responsabilisering dus.

Wat krijgen we trouwens als dank terug voor zoveel solidariteit?

Geen respect voor ons grondgebied. Geen respect voor onze identiteit en taal.  Maar betogingen, laster en haat . ( Hebben jullie ook dat spandoek gezien met: “Vlamingen wees toch eens bescheiden met dat lokale dialect dat jullie spreken” )

Een regering kan dus nog lang op zich laten wachten.

Hou voor de zekerheid 12 juni maar vrij.   Gelukkig nieuwjaar!