Stad en OCMW Geel maken een princiepsakkoord met de Kleine Landeigendom (KLE) voor de bouw van een kinderopvang in Geel

Op 26 november 2014

Door een gecombineerde domeinsoverschrijdende samenwerking van onze N-VA mandatarissen Benny Eyckmans fractievoorzitter N-VA en afgevaardigde in KLE en Bart Julliams N-VA schepen ruimtelijke ordening  werd een princiepsakkoord opgemaakt met de sociale bouwmaatschappij Kleine Landeigendom (KLE) voor de bouw en integratie van een kinderopvang in komende projecten in Geel.  De Raad van Bestuur van de KLE keurde dit goed.

Geel heeft een dringende nood aan kinderopvang (0-3 jaar).  Het bestuur werkt daarom al geruime tijd aan een oplossing voor dit niet zo simpele probleem.  Vooral aangepaste huisvesting is vaak een moeilijk te nemen hindernis.  Er werd daarom nagedacht en onderhandeld over het concept om een kinderopvang automatisch te integreren in nieuwe projecten om daarmee op de bouwkosten te besparen.  Het princiepsakkoord van de KLE is hierin een grote stap vooruit.  Het geeft Geel de mogelijkheid dat ze aan personen en organisaties die interesse hebben in de uitbating van een mini-crèche of een crèche een aangepaste en geschikte locatie kunnen onderverhuren.  OCMW Geel bekijkt nu hoe het concept verder in de praktijk kan uitgebouwd worden.

Hiermee laat de coalitie duidelijk zien te willen inzetten op het snel invullen van deze nood in een groeiend Geel door nieuwe bronnen aan te boren.

Mineke Viaene

Ondervoorzitter OCMW Geel