Bedankt kiezers! Burgemeester Vera Celis en N-VA Geel besturen voort

Op 15 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Na een spannende verkiezingsdag werd N-VA met 26,9% van de stemmen opnieuw de grootste partij van Geel. “We bedanken graag alle kiezers die ons het vertrouwen gaven om onze mooie stad opnieuw voor zes jaar te besturen” benadrukt Vera Celis. N-VA zal samen met CD&V terug het bestuur van Geel in handen nemen, onder het burgemeesterschap van Vera Celis.

N-VA is opnieuw de grootste partij van Geel. 26,9% van de Geelse kiezers bevestigde gisteren hun vertrouwen in onze partij. Bovendien ontving Vera Celis van alle Geelse kandidaten de meeste voorkeurstemmen. Hiermee kregen we een mooi mandaat van de Gelenaar om opnieuw de burgemeester van Geel te mogen leveren.

Ondertussen bereikten we een akkoord om samen met CD&V onze stad opnieuw te besturen, onder het burgemeesterschap van Vera Celis. “Het bestuursakkoord zelf en de verdeling van de schepenambten zullen we de volgende weken samen met onze coalitiepartner verder uitwerken”, stelt Vera Celis. N-VA en CD&V willen in het bestuursakkoord ook een aantal nieuwe accenten leggen.

Ondanks de mooie verkiezingsscore heeft N-VA Geel ook een aantal kiezers verloren ten opzichte van 2012. “Hoewel vele kiezers ons opnieuw het vertrouwen gaven, mogen we niet negeren dat we een deel van onze voormalige kiezers niet terug hebben kunnen overtuigen. We zullen de volgende zes jaar alles op alles zetten om zo goed mogelijk te luisteren naar de noden en verzuchtingen van de ontevreden Gelenaars, zodat we ook hun vertrouwen kunnen terugwinnen”, benadrukt Vera Celis.