Deze week starten de werken voor de doortrekking van de trage weg Engels Kamp

Op 9 januari 2019, over deze onderwerpen: Milieu en duurzaamheid, Mobiliteit, Ruimtelijke ordening, Trage Wegen
trage weg Engels Kamp

De werken voor de aanleg van een nieuwe trage weg van het speelbos ‘Engels Kamp’ in Kievermont naar de toekomstige fietsostrade langs de spoorweg starten deze week. “Zo creëren we voor voetgangers, fietsers en schoolgaande kinderen een rustige en veilige weg van Kievermont naar Geel-Centrum”, benadrukt N-VA-schepen Bart Julliams.

Ook aan het begin van deze nieuwe legislatuur zit Bart Julliams, onze N-VA-schepen voor trage wegen, niet stil. Op het voormalige militair domein ‘Engels Kamp’ in Kievermont werd in 2015 een speelbos geopend. Deze week beginnen de werken voor de aanleg van een trage weg die loopt van dit speelbos naar de toekomstige fietsostrade ‘Herentals-Balen’ langs de spoorlijn. “Via deze nieuwe trage weg wordt aan voetgangers en fietsers een rustig en veilig alternatief geboden om van Kievermont naar Geel-Centrum te fietsen”, stelt Bart Julliams.

De trage weg kadert in een breder plan van onze N-VA-schepen om trage wegen in Geel te herwaarderen. “Er bestaan in Geel van oudsher vele trage wegen. Denk maar aan de befaamde ‘paddekes van de post’. Jammer genoeg zijn vele van deze charmante wegen in de loop der jaren verloren gegaan. In samenwerking met de vzw Regionaal Landschap Grote en Kleine Nete heb ik daarom de trage wegen in Geel in kaart gebracht, en ingebouwd in een alternatief routenetwerk”, aldus schepen Bart Julliams.