Gelenaar tevreden over snelle dienstverlening van Geelse politie

Op 7 oktober 2018, over deze onderwerpen: Veiligheid
politie

Meer dan 90% van de Gelenaars toont zich tevreden over de snelle en respectvolle dienstverlening van onze politie. “Als burgemeester heb ik hier dan ook sterk op ingezet,” benadrukt onze burgemeester, “want waakzame en klantvriendelijke politiediensten zijn onmisbaar voor een veilig Geel.”

Vele Gelenaars kloppen wel eens aan bij de politie voor een ‘niet-dringende’ aangifte. Het gaat dan onder meer over aangiftes van diefstal, verlies van een rijbewijs, stalking, of een verkeersongeval.

Jaarlijks krijgen de diensten van de politiezone Geel-Laakdal-Meerhout zo’n 3500 burgers over de vloer met een niet-dringende aangifte, nadat ze via e-mail of telefonisch een afspraak hebben gemaakt met de politie. Sinds mei 2018 bevraagt onze politiezone de burgers die zo’n afspraak maken om te weten te komen hoe zij hun contact met onze politie ervaren.

Wat blijkt? De Gelenaars worden snel geholpen door onze politie, en dat stemt hen tevreden. 16% van de burgers kan binnen de 4 uur bij de politie terecht, 57% binnen de 24 uur en 81% binnen de 48 uur. De andere mensen kiezen meestal zelf voor een later tijdstip. 95% van de burgers die binnen de 24 uur geholpen worden en 89% die binnen 48 uur geholpen worden is hier tevreden over, net zoals 92% van de burgers die 3 tot 5 dagen moest wachten op een afspraak. Voorts bleek 96% van de burgers die een aangifte deed tevreden over het contact met de onthaalmedewerker, dat als respectvol, begripvol en nuttig werd ervaren.

Burgemeester Vera Celis is tevreden met dit resultaat. “Als burgemeester heb ik sterk ingezet op waakzame en klantvriendelijke politiediensten”, zegt de burgemeester. “Een politie die luistert naar de problemen van de Gelenaars en hen zo snel mogelijk verder helpt is dan ook onmisbaar voor een veilig Geel.”