“’t Pact” tussen CC De Werft en andere Kempense cultuurcentra wordt verlengd

Op 19 mei 2018, over deze onderwerpen: Cultuur, Verenigingsleven
't Pact een samenwerking

Onze N-VA-schepen voor cultuur, Marleen Verboven, engageert zich om samen met vier andere cultuurcentra uit de Kempen het samenwerkingsverband “’t Pact” nog minstens vijf jaar verder te zetten. “Dankzij deze samenwerking kunnen we een gevarieerd cultuuraanbod voor de Gelenaar en de Kempenaar garanderen”, benadrukt Marleen Verboven.

Op 31 mei 2013 besloot onze N-VA-schepen Marleen Verboven om deel te nemen aan “’t Pact”. Dit is een samenwerkingsverband tussen de cultuurcentra van Geel, Mol, Herentals, Heist-op-den-Berg, en het provinciaal cultuurhuis de Warande in Turnhout. De verschillende betrokken gemeenten hebben nu beslist dat het samenwerkingsverband sowieso zal worden verdergezet na de volgende gemeenteraadsverkiezingen, en engageerden zich alvast om in hun begrotingen middelen voor deze samenwerking vast te leggen.

“Dit is een goeie zaak voor de Geelse cultuurliefhebber”, benadrukt Marleen Verboven. “Doordat de verschillende cultuurcentra hun aanbod op elkaar afstemmen, kunnen we een gevarieerd cultuuraanbod voor de Gelenaar en de Kempenaar blijven garanderen. Bovendien helpt deze samenwerking onze Kempense cultuurcentra bij het verkrijgen van Vlaamse subsidies, waar ook de Kempense cultuurliefhebber de vruchten van plukt.”