Els Maurus

Van de parking naar ’t stad

Els Maurus telt 55 lentes en is gelukkig getrouwd met Karel. Els is moeder van Bart en trotse oma van 3 kleinkinderen. Dat ze geen geboren Gelenaar is kan je nog duidelijk horen aan haar Antwerps accent. 14 jaar geleden besloot ze om vanuit Borsbeek zich met haar gezin definitief te komen vestigen in Geel. Naar eigen zeggen heeft ze zich daarover nog geen moment beklaagd en is Geel, voor een sociaal ingesteld iemand, de perfecte stad. Door de harmonieuze combinatie van stedelijk en landelijk gebied voelt Els zich hier prima in haar sas. Els is tewerkgesteld als planner bij Bpost en vult haar vrije tijd in met wandelen en tuinieren. Valt er in de stad iets te beleven, is ze meestal van de partij.

Kindarmoede, veiligheid en een volwaardig dierenwelzijnsbeleid zijn de dingen die haar het nauwst aan het hart liggen. Daarnaast wil ze ook steun bieden aan zelfstandige ondernemers, inzetten op en stimuleren van anderstalige nieuwkomers ter bevordering van de Nederlandse taal. Hulp bieden bij het solliciteren en mensen begeleiden bij hun eerste stappen naar een nieuwe job is haar betrachting om zodoende langdurig werklozen kansen te bieden in het arbeidscircuit.

“Ik voel me compleet thuis bij N-VA omdat deze partij de problemen niet enkel analyseert maar ze ook daadwerkelijk aanpakt. Wegkijken en hopen ‘dat het zichzelf wel oplost’ is voor ons geen optie.”