Isabelle Janssens

Onze kinderen zijn onze toekomst

Isabelle Janssens is een jonge mama van twee flinke zonen Daan en Victor. Ze woont in Oosterlo en vindt  onderwijs en veiligheid zeer belangrijk zijn. Kinderen moeten op de meest veilige manier naar school kunnen fietsen. Ze hoopt dat ze op dit vlak zeker haar steentje zal kunnen bijdragen. Vanuit haar beroep, regentes  Nederlands, geschiedenis en economie, komt ze ook veel in contact met onze jongeren. Isabelle zegt hier zelf over: “Zij vormen de basis van onze toekomst en verdienen ook dat er naar hen geluisterd wordt en dat we hen als leerkrachten op een gepaste manier hierbij kunnen helpen. Ik ben ervan overtuigd dat op vlak van het onderwijs zeker wat kan veranderen. Ook hier wil ik mijn schouders onder zetten.”

Ze is verliefd geworden op de stad Geel, vooral omwille van haar partner Jef Van der Vloet, maar ook omwille van het ijzersterke verenigingsleven. Zowel Jef als zij zitten in verschillende (sport) verenigingen en genieten van het sociale contact en de vriendschappen die zo al zijn ontstaan. Spijtig genoeg merken ze dikwijls dat sommige delen van de bevolkingsgroep nog uitvallen om zich aan te sluiten bij een vereniging. Meestal draait dit dan om het financiële plaatje. “Denken over middelen om deze drempel wat lager te maken is zeker nodig. Ook op vlak van de sportverenigingen is er nog verandering nodig. Er zijn nog vele mooie sportclubs In Geel die nog ondergewaardeerd worden Hopelijk kunnen we ze de volgende legislatuur wat meer in de spotlight zetten.”