Miek Meessen

Een hart voor Geel

Een hart voor Geel, we hebben het allemaal, maar deze slogan is wel meer dan letterlijk op het lijf geschreven van onze kandidate Miek Meessen. Miek werd geboren in Hasselt op 05/03/1967 maar woont al geruime tijd in Geel. Ze is gehuwd met Roeland Keppers en samen zijn ze de ouders van Lore (21), Phebe (+) en Siebe (16). Zij werkt als cardiologisch verpleegkundige in het Universitair Ziekenhuis Antwerpen ( U.Z.A.) te Edegem, is tevens mentor van studenten verpleegkunde (dienst Cardiologie), en docent (in modules) voor studenten in de biomedische wetenschappen aan de U.I.A.. Sinds 2017 heeft ze ook een zitje in de Geelse gemeenteraad.

“Ik koos zes jaar geleden bewust voor N-VA en wil hiermee een blijvend aanspreekpunt blijven voor de burger,maar vooral voor de inwoners van  mijn parochie Punt. Uiteraard liggen mijn interesses voornamelijk bij de gezondheidszorg, maar het welzijn van kinderen en jongeren, hen de mogelijkheid bieden om op te groeien in een veilige omgeving, zijn eveneens zaken die me nauw aan het hart liggen. Binnen onze partij wil ik hier graag mee op inzetten.”

Miek weet als geen ander hoe belangrijk een “gezonde geest in een gezond lichaam” is, en daarin geeft ze ook het goede voorbeeld. Je treft haar geregeld op een tennisveld of in een zwembad.

Naast haar drukke job, vindt Miek het immens belangrijk om haar sociale contacten met familie, vrienden en de gemeenschap te onderhouden.