Een nieuwe lente en (alweer) een nieuw geluid bij N-VA Geel!

Nadja Robeyn

Een nieuw gezicht bij N-VA Geel: Nadja Robeyn! Nadja is 31 jaar en woont met haar vriend  Ben en hun 1,5 jaar jonge zoontje Ward in Winkelomheide. Zij werkt als administratief medewerkster bij verschillende Geelse onderwijsinstellingen. Via haar engagement bij N-VA Geel wil Nadja het welzijn van mens én dier nastreven, en Geel nog meer laten “bruisen”.

Het is dan ook met veel enthousiasme dat we Nadja verwelkomen. Voor vele Gelenaren zal  ze wellicht geen onbekende zijn. Als administratief medewerkster bij het volwassenenonderwijs Hoger Instituut der Kempen (HIK) en bij het Technisch Instituut St.-Jozef, zullen sommigen haar ook kennen als tennisster bij GTC Den Bruul. Omwille van haar ruime interesses en activiteiten is Nadja dan ook helemaal mee met wat er leeft in Geel.

Als dochter van Vic Robeyn en Dani Dries werd Nadja in een politiek nest geboren. Haar moeder Dani Dries –gewezen provincie- en gemeenteraadslid– zetelt  voor Open VLD in de Geelse OCMW-Raad. Zelf kiest Nadja voor N-VA, en daar heeft ze zo haar redenen voor. “Iedere burger moet van een algemeen welzijn kunnen genieten”, zegt Nadja, “samen met de ploeg van N-VA Geel wil  ik me optimaal  inzetten voor een goede en betaalbare bejaarden- en mindervalidenzorg, maar ook  voor voldoende en degelijke kinderopvang”.

Niet alleen acht ze het welbevinden van de mens belangrijk, maar ook het welzijn van dieren ligt Nadja nauw aan het hart. De diervriendelijke initiatieven van onze N-VA-schepen Bart Julliams, zoals bv het zwerfkattenproject, zijn haar niet ontgaan. “N-VA Geel heeft al bewezen dat zij dierenwelzijn hoog in het vaandel dragen.” Ze wil dan ook zeer  graag dit domein verder mee uitbouwen. “Een stad die zorgt draagt voor dieren, doet dat ook voor mensen”.

De afgelopen jaren hebben we kunnen zien dat Geel daadwerkelijk leeft en dat willen we ook zo houden. N-VA Geel nam met schepen Marleen Verboven tal van nieuwe initiatieven  om de Gelenaars samen te brengen via evenementen en cultuur, zoals de intrede van de Sint of de Expo Middlegate II die in 2018 met zijn tweede editie zal uitpakken. “Ik vind het belangrijk dat Geel verder blijft bruisen”, zegt Nadja, “daarom moeten we blijven inzetten op evenementen en cultuur, en moeten we vooral ook voldoende ruimte geven aan jongeren om zich te ontplooien.”