Opening vernieuwde kinderopvang in samenwerking met de Bengelbende.

Op 21 oktober 2017, over deze onderwerpen: OCMW-raad en sociaal beleid
De Bengelbende

Vrijdag 22 september was een belangrijk moment voor de Geelse kinderopvang. Samen met onze coalitiepartners werkten Pieter Cowé en Benny Eyckmans, onze twee OCMW-raadsleden, mee aan de opstart van een nieuw concept voor de kinderopvang in Geel.

Waarover gaat het? In samenwerking met buitenschoolse kinderopvang De Bengelbende en de Geelse basisscholen werd een initiatief opgestart waarbij tijdens de naschoolse opvang en een aanbod aan vrijetijdsactiviteiten wordt aangeboden. Zo zullen kinderen na de schooluren een workshop muziek of basketballessen kunnen volgen op school.

Om dit aanbod mogelijk te maken, werkt de Bengelbende samen met vrijwilligers, verenigingen en sportclubs. Een eerste proefproject wordt uitgerold in basisschool Sint-Dimpna. In de toekomst zal dit geïntegreerde opvangaanbod ook in andere Geelse scholen worden geïntroduceerd.

Het nieuwe opvanginitiatief werd feestelijk ingewijd door een 100-tal ouders met hun kinderen op 22 september in basisschool Sint-Dimpna. In aanwezigheid van onze burgemeester Vera Celis, en N-VA-OCMW-raadsleden Pieter Cowé en Benny Eyckmans, konden de aanwezigen genieten van een pannenkoek, een ijsje, of een dansje met de N-VA-mandatarissen.

We wensen de medewerkers en vrijwilligers veel succes en de kinderen een hele leuke tijd tijdens in onze Bengelbende op het Laar.