Stadsbestuur realiseert nieuwe speelzone in het stadspark

Op 10 april 2018, over deze onderwerpen: dorp in de stad, Partij, Ruimtelijke ordening, Stadsontwikkeling, Veiligheid
Speelparcours Stadspark Geel

N-VA Geel vindt het belangrijk dat de Gelenaars zich overal en dus ook in het stadspark veilig kunnen voelen. Om dit stukje groen nog gezelliger  te maken, werd er nu ook een heus speelparcours aangelegd. Zodoende hoopt het stadsbestuur deze plek weer aantrekkelijker te maken voor gezinnen.

Heel wat mensen voelden zich lange tijd onveilig in het stadspark. Jammer, want volgens ons moet dit een plaats zijn, waar iedere Gelenaar zich hoort thuis te voelen.

Onze burgemeester, Vera Celis, investeerde reeds enige tijd geleden dan ook in camerabewaking, en richtte eind 2016, samen met de politiediensten, de  Groendienst en de mensen van de Dienst Gelijke Kansen de werkgroep ‘Stadspark’ op.Zij werken  maatregelen uit  om de veiligheid in en rond deze locatie te verbeteren. De voorbije maanden werd, in opdracht van schepen Bart Julliams, werk gemaakt van een meer open beplanting , wat het veiligheidsgevoel  dient te verhogen.

Samen met onze coalitiepartner hopen we alleszins dat de aanleg van een speelzone in het midden van de stad, meer gezinnen gaat lokken. Na overleg met de Kindergemeenteraad werd beslist om een parcours aan te leggen met een wiebelbrug, een schuif- af, en een rubberen hangmat. Niet enkel voor gezinnen en kinderen hopen we hiermee  een nieuwe trekpleister te hebben gecreëerd, maar ook voor diegenen die even tot rust willen komen en willen genieten van een idyllisch stukje natuur .

Om het plaatje compleet te maken komt er zeer binnenkort  de geplande derde hondenweide van de stad Geel. Daar zullen de baasjes  hun trouwe viervoeters naar hartelust  kunnen laten ravotten.

De komende maanden zullen hier traditiegetrouw weer tal van grote en kleine evenementen  plaatsvinden . Hiermee hopen we “ons stadspark” de eer aan te doen die het toekomt en het zodoende  een leuke, rustige, veilige en aangename plek kan worden, waar het  voor iedereen goed toeven is.