Burgemeester Vera Celis opent Palmenmarkt met diervriendelijk geluidsarm vuurwerk

Op 10 maart 2018, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn, dorp in de stad, Partij, Verenigingsleven
Vuurwerk Hartje

Dankzij onze N-VA-schepenen Bart Julliams (dierenwelzijn) en Pieter Verhesen (economie) zal Palmenmarkt dit jaar openen met een geluidsarm vuurwerkspektakel. Op die manier zorgen we ervoor dat stress, paniek of hartstilstand bij onze dieren kan worden voorkomen. Het vuurwerkspektakel zal verzorgd worden door ‘Vangelabbeek Vuurwerkmeesters’, en zal gecombineerd worden met een heuse muzikale lasershow. U komt toch ook?

Op vrijdag 23 maart is het weer zover! Dan wordt Palmenmarkt, één van onze mooiste Geelse tradities, weer officieel geopend. En net zoals elk jaar hoort hier natuurlijk een spetterend vuurwerkspektakel bij.

Vuurwerk is echter niet voor iedereen een pretje. Zo hebben oudere mensen en kleine kinderen het soms moeilijk met het lawaai dat ermee gepaard gaat. Maar ook onze dieren kunnen last ondervinden van vuurwerk. Klassiek vuurwerk kan bij dieren namelijk paniek, stress, of zelfs hartstilstand veroorzaken. Daarom raadt GAIA de Vlaamse steden en gemeenten aan om gebruik te maken van geluidsarm en diervriendelijk vuurwerk. N-VA Geel hecht veel belang aan het welzijn van onze dieren. We spelen bovendien met veel plezier een voortrekkersrol bij de bevordering van het gebruik van geluidsarm vuurwerk. Meer nog, we zijn een van de eerste Vlaamse gemeenten die dit toepassen.

Na veelvuldig overleg met GAIA, hebben onze N-VA-schepenen Bart Julliams en Pieter Verhesen dan ook beslist om dit jaar een geluidsarm en diervriendelijk vuurwerkspektakel te laten leveren door ‘Vangelabbeek Vuurwerkmeesters’. Zij zullen voor de opening van Palmenmarkt een geluidsarm vuurwerkspektakel op poten zetten dat gepaard zal gaan met een prachtige muzikale lasershow. We verzekeren u, het loont de moeite om erbij te zijn! Afspraak vrijdagavond 23 maart op de Markt in Geel.